RFID vs. NFC ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ RFID vs. NFC
Μάθετε περισσότερα σχετικά με το RFID έναντι του NFC, καθώς και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα για κάθε τεχνολογία.
Τι είναι η τεχνολογία RFID;
Η τεχνολογία RFID είναι ένας τύπος ασύρματης επικοινωνίας κατά τον οποίο ένας αναγνώστης RFID, ο οποίος αποτελείται από μια κεραία σάρωσης και έναν πομποδέκτη, αξιοποιεί ραδιοκύματα για να στείλει σήματα σε μια ετικέτα RFID ή αναμεταδότη. Όταν το κύμα της ετικέτας φτάσει στην κεραία σάρωσης, το άτομο που χρησιμοποιεί τον αναγνώστη RFID λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με το αντικείμενο.
Η βασική τεχνολογία επινοήθηκε τη δεκαετία του 1940 και παρακολουθούσε στρατιωτικές αποστολές τη δεκαετία του 1970. Η τεχνολογία RFID περιλαμβάνει διάφορες παραλλαγές που η καθεμία λειτουργεί σε διαφορετικές ραδιοσυχνότητες, ρυθμούς δεδομένων και αποστάσεις. Υπάρχουν δύο τύποι ετικετών RFID: οι ενεργές ετικέτες, οι οποίες λειτουργούν με δική τους ενέργεια, και οι παθητικές ετικέτες, οι οποίες χρησιμοποιούν ενέργεια από την κεραία ανάγνωσης.
Οι χρήσεις της RFID στην εφοδιαστική αλυσίδα περιλαμβάνουν τη χρήση αναγνωστών RFID για τη λήψη πληροφοριών από ετικέτες σε μεμονωμένα προϊόντα ή εμπορευματοκιβώτια μεταφοράς. Επιπλέον, οι έξυπνες ετικέτες μπορούν να παρακολουθούν τις περιβαλλοντικές συνθήκες για κιβώτια προϊόντων και να καταγράφουν πότε τα προϊόντα υπερβαίνουν τα όρια θερμοκρασίας, δόνησης ή υγρασίας. Οι εταιρείες τροφίμων μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν ετικέτες RFID για την παρακολούθηση των ζώων.
Τι είναι το NFC;
Το NFC είναι ένα υποσύνολο της τεχνολογίας RFID που αρχικά σχεδιάστηκε για την υποστήριξη επικοινωνίας μικρής εμβέλειας για κινητές συσκευές. Μέσω της επαγωγής μαγνητικού πεδίου, το NFC επιτρέπει σε δύο συσκευές να στέλνουν μηνύματα όταν βρίσκονται κοντά η μία στην άλλη. Σήμερα, το NFC αποτελεί μέρος όλων των κινητών τηλεφώνων και των περισσότερων σύγχρονων πιστωτικών καρτών.
Το NFC χρησιμοποιείται συχνά για το άνοιγμα θυρών, τη σύνδεση συσκευών όπως τα ακουστικά Bluetooth με ένα smartphone και την πληρωμή με ένα κινητό τηλέφωνο μέσω υπηρεσιών όπως το Apple Pay ή το Google Pay.
Ένα σούπερ μάρκετ μπορεί να τοποθετήσει ετικέτες NFC στα προϊόντα τροφίμων του, ώστε οι πελάτες να μπορούν να χρησιμοποιούν τα smartphones τους για να σαρώνουν τις ετικέτες και να λαμβάνουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα συστατικά. Το NFC μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο σε ένα περιβάλλον παραγωγής. Για παράδειγμα, ένας εργαζόμενος μπορεί να σαρώσει την ετικέτα NFC ενός μηχανήματος για να λάβει πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της RFID
Το RFID είναι πολύ πιο διαμορφώσιμο και προσαρμόσιμο από το NFC. Το RFID χαμηλής συχνότητας έχει μικρή εμβέλεια ανάγνωσης, αλλά τα κύματα RFID χαμηλής συχνότητας μπορούν να περάσουν μέσα από το νερό ή το μέταλλο. Τα συστήματα υψηλής συχνότητας μπορούν να υποστηρίξουν εμβέλειες από μερικές ίντσες έως μερικά μέτρα, ενώ τα συστήματα υπερυψηλής συχνότητας μπορούν να έχουν εμβέλεια 25 μέτρα ή και περισσότερο.
Η τεχνολογία RFID μπορεί επίσης να βοηθήσει μια εταιρεία να διατηρήσει χαμηλά το κόστος, να βελτιώσει τη συλλογή δεδομένων ή να ικανοποιήσει άλλες απαιτήσεις. Για παράδειγμα, οι ετικέτες RFID μπορούν να παρακολουθούν τα αποθέματα με οικονομικά αποδοτικό τρόπο και να καταγράφουν το ιστορικό ενός προϊόντος για να παρέχουν στους υπεύθυνους της αλυσίδας εφοδιασμού μεγαλύτερη εικόνα της διαδικασίας αποστολής προϊόντων.
Το μεγαλύτερο μειονέκτημα των ετικετών RFID είναι η έλλειψη ασφάλειας. Οποιοσδήποτε χρήστης με τον κατάλληλο αναγνώστη μπορεί να έχει πρόσβαση στις πληροφορίες της ετικέτας.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα NFC
Αν και το NFC δεν είναι απαλλαγμένο από αδυναμίες ασφαλείας, είναι πιο δύσκολο για τους χάκερ να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτό από πολλούς άλλους τύπους RFID, επειδή το NFC στέλνει πληροφορίες μέσω επαγωγής μαγνητικού πεδίου και το πεδίο εξασθενεί ταχύτερα.
Ωστόσο, η μικρή εμβέλεια του NFC μπορεί να αποτελέσει μειονέκτημα σε διάφορες περιπτώσεις χρήσης. Για παράδειγμα, η τεχνολογία NFC δεν είναι κατάλληλη αν ο χρήστης πρέπει να σαρώσει ετικέτες σε μια μεγάλη σειρά προϊόντων που εκτείνονται στο πίσω μέρος ενός ραφιού. Επιπλέον, οι ετικέτες NFC τείνουν να είναι ακριβότερες από πολλούς τύπους ετικετών RFID λόγω του πρόσθετου κόστους κρυπτογράφησης. Εξαιτίας αυτού, οι ετικέτες NFC είναι λιγότερο κατάλληλες, για παράδειγμα, για ένα κατάστημα λιανικής όπου κάθε είδος ρούχου χρειάζεται μια ετικέτα.